fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar
fix bar


Report Duben

Report Duben

  • Radka Bedečová
  • 2.6.2019

Vážení a milí rodiče,

máme tady začátek měsíce nového, to znamená ohlédnutí za tím uplynulým.

Během dubna jsme se věnovali dvěma stěžejním tématům, kterými byly Velikonoce a cestování kolem světa. Dovolte mi o tom napsat více…

Velikonoce vyšly na přibližnou polovinu měsíce, tedy bylo dost času se jim věnovat. Jednak jsme si řekli, jak vůbec tyto oslavy vznikly. Trochu jsme si za pomocí knih a třeba i krásné pohádky Chaloupka na vršku pověděli o křesťanských kořenech Velikonoc (myslím, že nejvíc zaujal zombie Ježíš, který byl toho osudného pondělí v hrobě k nenalezení…) a také jsme důkladně probrali tu pohanskou stránku těchto oslav jara. Samy děti přišly na to, co vše se v tomto období v přírodě mění, že pučí a kvetou stromy, rostliny, rodí se mláďata různých savců, líhnou se kuřátka. Ukázali jsme si, jak se plete pomlázka, která nás děvčata a ženy všech věkových kategorií má omladit (no nevim…) a obarvili vajíčka jakožto symbol zrození a počátek něčeho nového.  Denně jsme si řekli něco nového o tomto období, naučili se „hodovačky“ a vyráběli další tematické výrobky, které Vám jistě zkrášlují interiéry Vašich domů J.

V úterý po Velikonocích se děti chlubily, kolik vajec vykoledovaly a díky Ondrovi jsme s Ráďou měly několik dní večeři, protože se s námi podělil o koledu J.

Dalším velkým tématem bylo cestování a poznávání cizích kultur. To jsme zvládli především díky knihám, mapám, encyklopediím, písničkám z daných států a jeden den jsem dětem přinesla sbírku hudebních nástrojů z celého světa. Podívali jsme se do všech kontinentů, navštívili jsme například Slovensko, Rusko, Austrálii, Jižní Ameriku, Tanzánii, Havaj, severoamerické indiánské kmeny, Grónsko a další náš ještě čekají. Je pravda, že ani po dvou týdnech některé děti nerozlišují mezi Zlonicemi a Afrikou, ale postupnými kroky se snad blížíme k alespoň zběžné orientaci. Pomáhají nám například cestovatelské zkušenosti některých dětí, někdo byl v Itálii, někdo v Rakousku na horách, někdo na Slovensku… Seznamujeme se s tím, že na světě se mluví různými jazyky, naučili jsme se několik pozdravů v cizích řečech. Povídali jsme si o tom, že ještě nedávno jsme byli Československo a děti zjistily, že rozumí slovenským písničkám. Poslechli jsme si také československou hymnu a zkusili jsme si přeložit slovenskou část (místy to byly zajímavé překladatelské oriešky J).

Některé z budoucích týdnů chceme věnovat domácím zvířátkům, jak o ně pečovat, starat se a neubližovat jim. Bude to taková organizovaná příležitost, jak se děti mohou ve školce pochlubit svým mazlíčkem. Já přivezu kocoura, Verča své pejsky…a pak je to na Vás J. Organizačně to bude tak, že budete předem hlásit Rádě nebo zapisovat do tabulky, kdy které zvířátko přinesete, aby se tu nesešly v jeden den zvířátka, která spolu nebudou kamarádit. S pejskem s námi můžete jít na procházku, králíka v přepravce nebo v krabici nechat přes den apod., vše domluvíme konkrétně na místě. Myslím, že pro děti to bude hezká příležitost, jak se potkat s různými zvířaty, když je třeba nemůžou mít doma.

Na závěr tu mám dva technicko-provozní body, a to příchody do školky a nošení hraček z domova.

Chceme poprosit o včasné příchody do školky, tedy do 8 hodin. Rozmohl se nám tu takový nešvar, že největší nával dětí je od 7.55 do 8.10, což nám koliduje s programem. Jednak s dětmi již v 8 chceme zahájit řízenou činnost a zvonění zvonku a odcházení z kruhu po 8 hod. nás vyrušuje, a také je důležité, aby si Vaše dítko po příchodu aspoň chvilku pohrálo, popovídalo s dětmi a aklimatizovalo se na atmosféru třídy. Pro dítě je většinou nepříjemné, když přijde do rozdělané práce a neví, o co jde a pak většinou narušuje danou činnost.

Druhá věc se týká hraček. Nerady bychom zavedly úplný zákaz nošení hraček, ale chceme Vás požádat o spolupráci, aby si děti do školky nenosily repliky zbraní (plastové pistole, meče, sekery…), holčičky aby nenosily náhrdelníky (nebezpečí škrcení), korálky (nebezpečí vdechnutí apod.). Budeme vděčné, pokud dětem nebudete dávat ani zvukové hračky (věřte mi, že takových 23 dětí ve třídě udělá rámus dostatečný, takže třeba siréna z hasičského auta nebo extrémně upovídaný plyšák není to, co by ucho učitelky ustálo bez újmy). Hračky, které děti potkají ve školce, by také měly splňovat nějaký estetický rámec, to už asi nechám na posouzení a vkusu každého jednotlivce. A samozřejmě by hračky měly být hygienické. Takový sliz zašlapaný do koberce nebo pokreslená zeď fixem, který si někdo nenápadně přinesl z domova v batůžku je zkouška nervů každé uklízečky J. Samozřejmě tedy úplně nejvíc vítáme, pokud si děti vystačí s hračkami ze školky (myslíme, že jich je dost), ale chápeme, že se chtějí někdy pochlubit novou hračkou nebo že jim ráno v rámci klidného a rychlého odchodu z domu něco dovolíte, případně, že si vezmou plyšáka na spinkání.  Jen je důležité dětem říct, že si svoji hračku musí hlídat, my jim ji při odchodu domů hledat nebudeme a za rozbité hračky nenesme zodpovědnost.

Moc Vám děkujeme za pochopení a spolupráci.

V blízkých dnech Vám již napíšeme přesný termín besídky, která bude někdy v polovině června J.

S pozdravem a přáním hezkých dnů

Háňa